Obdobie: 21.5.2011-31.5.2011
Kedy: v pracovné dni v dobe od 7:00 do 19:00
V trvaní: úhrnne 3 hodiny na každú stanicu
Merná jedn.: v sekundách
Metóda: náhodný výber rovnako rozdelených pozorovaní
Ballast[1] - „príťaž, neužitočná, zbytočná vec, vata", prevažne pre poslucháča bezcenné informácie upozorňujúce na niečo, čo už vie (aké rádio má naladené) alebo na niečo, čo ho nezaujíma (že niekde niekto ponúka nejaký produkt, ktorý bla bla..). Patria sem :
a) upútavky na rádio, upútavky na vysielanie a
b) reklamná inzercia
Program - obsahová náplň vysielania tvorená najmä hudbou a reláciami (nahrávky alebo interaktívne), nepočítajúc v to „vatové" vsuvky, ak sa vyskytnú.
Obrázok Trhový podiel a podiel ballastu na vysielaní tabuľka - Zdroj: Autor a www.radia.sk
Pozn. - 95% interval spoľahlivosti určuje rozmedzie, v ktorom sa skutočný podiel v základnom súbore nachádza s danou pravdepodobnosťou.
Obrázok Podiel ballastu na vysielaní graf - Zdroj: Autor
Obrázok Trhový podiel graf - Zdroj: Prieskum Market & Media & Lifestyle spoločnosti Median SK pre 4Q/2010+1Q/2011
Rebríček TOP 10 segmentov, ktoré v rádiách najviac komunikovali, vedú osobné automobily, nasledujú ich predajcovia nábytku, inzercia časopisov, komunikácie elektropredajcov a novín. Prvá pätica segmentov napovedá, že práve rádio je najčastejšie využívané na komunikovanie rôznych krátkodobých akcií a produktov či kampaní, ktoré sa často obmieňajú. Do prvej desiatky sa dostali aj televízne stanice, supermarkety, predajne potrieb pre domácich majstrov, lotérie a čerpacie stanice. Poradie 15 najväčších zadávateľov v rádiách vedie vydavateľský dom Spoločnosť 7 plus. Medzi najväčšími zadávateľmi sa nachádzajú aj Orange a Slovak Telekom (vrátane T-Com a T-Mobile), ale aj ďalšie dvojice zadávateľov pôsobiacich v rovnakých segmentoch - Škoda Auto Slovensko a Volkswagen, Coop Jednota a Lidl či Baumax a Hornbach.[2]
[1] G. Bartáková et al. - Marketing manažment II; 228 s.r.o; v Bratislave 2007
[2] www.strategie.hnonline.sk