Najpočúvanejšie rádiá - podiel reklamy na vysielaní

Autor: Michal Illovský | 14.6.2011 o 15:26 | (upravené 16.6.2011 o 13:15) Karma článku: 6,01 | Prečítané:  2289x

Orientačný prieskum rozhlasových médii. Článok sa zaoberá podielom ballastu na vysielaní najpočúvanejších rádií s celoplošným pôsobením na území Slovenska.

 

Obdobie:            21.5.2011-31.5.2011

Kedy:                 v pracovné dni v dobe od 7:00 do 19:00

V trvaní:             úhrnne 3 hodiny na každú stanicu

Merná jedn.:      v sekundách

Metóda:             náhodný výber rovnako rozdelených pozorovaní

 

Ballast[1] - „príťaž, neužitočná, zbytočná vec, vata", prevažne pre poslucháča bezcenné informácie upozorňujúce na niečo, čo už vie (aké rádio má naladené) alebo na niečo, čo ho nezaujíma (že niekde niekto ponúka nejaký produkt, ktorý bla bla..). Patria sem :

a) upútavky na rádio, upútavky na vysielanie a

b) reklamná inzercia

Program - obsahová náplň vysielania tvorená najmä hudbou a reláciami (nahrávky alebo interaktívne), nepočítajúc v to „vatové" vsuvky, ak sa vyskytnú.

 

Obrázok  Trhový podiel a podiel ballastu na vysielaní tabuľka - Zdroj: Autor a www.radia.sk

Zdroj: Autor

Pozn. - 95% interval spoľahlivosti určuje rozmedzie, v ktorom sa skutočný podiel v základnom súbore nachádza s danou pravdepodobnosťou.

 

Obrázok  Podiel ballastu na vysielaní graf - Zdroj: Autor

Zdroj: Autor

 

Obrázok  Trhový podiel graf - Zdroj: Prieskum Market & Media & Lifestyle spoločnosti Median SK pre 4Q/2010+1Q/2011

Zdroj: Prieskum Market & Media & Lifestyle spoločnosti Median SK pre (4Q/2010+1Q/2011)

 

Rebríček TOP 10 segmentov, ktoré v rádiách najviac komunikovali, vedú osobné automobily, nasledujú ich predajcovia nábytku, inzercia časopisov, komunikácie elektropredajcov a novín. Prvá pätica segmentov napovedá, že práve rádio je najčastejšie využívané na komunikovanie rôznych krátkodobých akcií a produktov či kampaní, ktoré sa často obmieňajú. Do prvej desiatky sa dostali aj televízne stanice, supermarkety, predajne potrieb pre domácich majstrov, lotérie a čerpacie stanice. Poradie 15 najväčších zadávateľov v rádiách vedie vydavateľský dom Spoločnosť 7 plus. Medzi najväčšími zadávateľmi sa nachádzajú aj Orange a Slovak Telekom (vrátane T-Com a T-Mobile), ale aj ďalšie dvojice zadávateľov pôsobiacich v rovnakých segmentoch - Škoda Auto Slovensko a Volkswagen, Coop Jednota a Lidl či Baumax a Hornbach.[2]

 


[1] G. Bartáková et al. - Marketing manažment II; 228 s.r.o; v Bratislave 2007

[2] www.strategie.hnonline.sk

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Cirkev o podpore Kotlebu: takto sa kňazi nesmú správať

Konferencia biskupov Slovenska síce kritizuje verejnú podporu kňazov Kotlebovej strane, nehovorí o škodlivosti jej ideológie.

DOMOV

Žena, ktorá prežila Mengeleho pokusy, koncentrák aj pochod smrti

Viola Fischerová zomrela vo štvrtok vo veku 94 rokov.


Už ste čítali?